|
Sv: Ketolyse - Trenger tips/råd/motivasjon!
Opprinnelig lagt inn av Kiddoh, her.
Tusen takk for tips.
Drikker en del pepsi max, det er på en måte min eneste kilde til noe "søtt".
Også går det i mye vann på jobben.
Jeg har også vært fæl med å drikke light brus - det kan stoppe vektnedgangen for mange og som sagt får jeg rett og slett større søtbehov når jeg får i meg for mye kunstig søting. Prøv å kutte ut alt sånn for en periode (det er ikke lett) og dersom du spiser riktig (nok fett og proteiner, spise når du er sulten til du er passe mett) skal søtsuget forsvinne etter en stund. Vet at det ikke er lett men for meg er farris og hjemmelaget iste søtet med litt stevia redningen. Får lyster av og til, men har bestemt meg for at sukkerfri sjokkis og cola light kun er lov av og til. Ellers pleier jeg og ta en liten teskje med økologisk peanøttsmør (kan være partystopper) og sutte på når jeg blir fysen. Jeg prøver fortsatt å få det inn i knollten at det er sinnet som fyser og ikke kroppen, iallefall når man spiser riktig. Husk at slanking/omlegging av kosthold skjer mest i hodet. Er ikke sinnet og viljen med nytter det bare ikke.
Det er jo litt viktig å bestemme seg for at sånn er det bare, for å få til ting. Som sagt det er ikke lett og det tar tid for kroppen og sinnet og omstille seg. Du har jo klart å bestemme deg for å leve på lavkarbo - er jo en seier det, mange som ikke kan tenke seg et liv uten poteter og brød. Kanskje klarer du å slutte med cola light/fun light søtt i teen osv også?? Viktig også at du får i deg nok fett og proteiner for å holde søtsuget på avstand - bruk forumet her inne og ikke minst spør. Man får alltid mer eller mindre fornuftige svar
Opprinnelig lagt inn av Kiddoh, her.
Hvordan får man forresten laget sånn vektnedgangs tabell mange av dere har?
Går ut i fra at det er sånn ticker (nedtelling av vekttap) du vil ha? Følg denne linken så finner du bruksanvining.
Gudd løkk 
|