|
Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
Opprinnelig lagt inn av Sjefsdamå, her.
Ok, takk for svar folkens.... 
Hvordan er det med alkohol og sånt? man skal vel egentlig ikke drikke i det heletatt?
Jeg er ung å skal ikke skubbe under en stol at fest har vert en stor del av helge aktivitetene frem til nå.... er innvitert på coctail party 22 mai, kan jeg ikke bli med på det? 
Jeg er ung selv.. så jeg skjønner problemstillingen. Jeg ville i grunn vente til jeg var i fase 2, om jeg var deg.. for fase 1 skal jo liksom være en kickstart. pluss at da er du mer vant med kostholdet. Hvor lenge har du igjen i fase 1 da? Dessuten, man tåler LITE alkohol på denne dietten, og det kan variere drastisk med dagsformen! Jeg kan tåle en flaske vin, eller så kan to glass holde til at jeg er brisen:P Hvis du føler et absolutt behov, ville jeg holdt meg til HELT tørr hvitvin eller rødvin, eventuelt ren hvit sprit med karbo-fritt blandevann.. dvs sprite zero o.l., evt farris eller funsaft. Drikk lite. Husk at alkohol forbrennes i leveren, ikke i musklene, så det handler ikke om bevegelse men om tid. Samtidig brenner ikke kroppen fett mens den forbrenner alkoholen, så å drikke store mengder alkohol kan gjøre at vekttapet stopper opp.
Drikk for all del ikke øl. Det er en karbobombe!!!!=) lykke til=)
|