|
Sv: Opp i vekt med Skaldeman?
Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.
Du kan kanskje prøve å spise kun karbohydrater fra grønnsaker?
Takker for tips - ja jeg spiser forskjellige kåltyper, mest brokkoli, egenplukket sopp, løk, purre, salatpaprika, samt forskjellige krydderurter.
De siste par ukene har jeg vært medlem i Vektklkubben for å få tilgang til den kjekke matdagboka dem har der. Tenkte det kanskje kunne løse mysteriet, men nei ....... I allefall får jeg en veldig nøyaktig oversikt over fett/protein og karbo pr. dag. Meget skjelden jeg er over 10 carb/dag. Spiser forskjellige typer frø nesten daglig. Har til alle tider laget maten min fra scratch. Ingen lure tilsetninger. Derfor er jeg en smule opppgitt over vekta, alt blir tungt. Vonde knær/hofter, tungt å bøye seg. Hadde liksom ikke bruk for å bli tyngre. Men det nytter ikke å gi opp - føler at denne måten å spise på er det riktige, selv om jeg savner både potetene og nybakt speltbrød. Går på 2 forskjellige blodtrykksmedisiner - vet ikke om det har noen innvirkning.
Når det gjelder mosjon, går jeg stort sett i ulendt terreng ca 30 - 45 min 2 x pr dag. Med 3 hunder kan man ikke sluntre unna . Noen ganger går jeg runden med staver.
Jeg har aldri drevet noen form for slanking tidligere, men når vekta nærmer seg de 90 på min lille kropp, innser jeg jo at noe må gjøres - men hva???????????  :confu sed: For ordens skyld - jeg har ikke diabetes, blodsukkret er normalt 5,8 - merkelig nok.
Håper på enda mange gode tips.
|