Vis enkelt innlegg
Gammel 04-05-10, 15:12   #49
sirimor
Seniormedlem

sirimor sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 60
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Snart voksne barn, og betaling for å bo hjemme

Jeg synes at 3000,- høres ut som en grei sum. Det blir en middelvei mellom at du ikke skal fø på ham, og at han får litt trening i at ting koster penger.

Jeg har faktisk lurt på det samme ift min datter på 17 som spurte meg om hva hun må betale, når hun slutter på skolen om et par år. Jeg hadde ikke noe klart svar til henne da, men sa at det finner vi nok ut av i felleskap når den tid kommer. Men har tenkt litt, og kommet fram til at 3000 er et greit utgangspunkt.
Helt enig med flere her om at det ikke skal være bed & breakfast-tilstander i heimen, bare fordi at man betaler for seg. Men har ungene blitt oppdratt til å ta sin del av fellesoppgavene, tror jeg det faller seg naturlig at de forsetter med det. Det er jo endel av hyggen med å bo sammen, at vi på en måte gjør ting for hverandre (felleskapet) når vi tar oppvasken, setter på en maskin med tøy, støvsuger, lager middag eller går ut med søpla.

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat