Vis enkelt innlegg
Gammel 02-05-10, 10:36   #33
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Atkins døde ikke av hjerteinfarkt

Opprinnelig lagt inn av Platon, her.

hmmmm....
Dr. Atkinsen finner en diett som kutter ut sukker og junk food, som vel er noe av de ting USA tjener mest penger på, og som virker!!! Han får kjempe suksess og dør av hodeskader etter å ha glidd på glatt fortau i New York! Mulig jeg er litt konspiratorisk men... og etter hans død pubiserer de et forskningsresultat som viser at dietten er effektiv fordi fettet gjør at en føler seg mett og derfor får i seg mindre kcal. Jeg VET at det ikke er tillfelle for meg i allefall. Jeg spiser mye mer enn normalt og helt mirakuløst går jeg ned i vekt. Er det ingen andre som stusser på dette. Eller har jeg missforstått noe her?????

Konspirasjon? ... Ehm ... på hvilken måte? Mener du Atkins (IKKE Atkinsen!) sitter på en tropeøy sammen med Elvis og sponser foskning i all hemmelighet, eller?
Nå sies det vel mer som en generell regel enn en absolutt sannhet. Jeg spiser heller ikke mindre på lavkarbo/høyfett, men så spiste jeg alt for lite før også. Det viktigste er jo at man følger kroppens signaler og spiser når man er sulten til man er passe mett. Likevel når jeg innimellom sjekker sammensetningen i maten, så ser jeg at jeg stort sett ligger litt under min anbefalte mengde vedlikeholdende antall kcal, tross at jeg gjør som jeg skriver over.
Det er jo ikke så mirakuløst, da. Det meste med lavkarbo kan forklares hormonelt, særlig mtp at man tillater insulinet å stabilisere seg når man ikke spiser sukker og særlig med stivelse.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat