|
Sv: Forvirret!
Opprinnelig lagt inn av ChristianB, her.
Kortversjon, for de med en travel hverdag (10 sekunder): G20, spiser <30 karber dagen, trener moderat intensiv styrke og litt utholdenhet 6 dager i uka. Er det en god kombo når jeg ønsker å få fettprosenten ned samtidig som jeg ønsker å bli sterkere/ikke miste muskler?
Hva innebærer "moderat intensiv styrke"?
Med visse forbehold; ja, det vil fungere. Det vil trolig fungere bedre hvis du slutter med denne moderate intensiteten og heller begynner med ordentlig styrketrening. Sjekk Jim Wendler's 5/3/1 program. Det er så genialt, og ikke minst enkelt, at jeg får ikke skrytt nok av det. Flere av gutta på gymmet har hatt overraskende styrkeøkning med det, og jeg mener overraskende som i "å dæven, hva skjer?" 
Det bør nevnes at dette er ikke nybegynnere; en av dem ligger godt an til å ta norgesrekord i markløft i sin vektklasse, og alle er over gjennomsnittet sterke. For en nybegynner vil det fungere enda bedre.
Det er også ett av de få treningsoppleggene som funker strålende i ketose, helt uten modifikasjoner.
==> Ok, leser nå at du veier 84 kg. Du trenger ikke å slanke deg, du trenger å bygge muskelmasse... Bli sterkere, så vil fettet bli borte og musklene komme frem helt av seg selv Fortsett gjerne med karbodagen din, og forutsatt at du begynner å trene ordentlig vil jeg anbefale deg å ta 80-90g maltodekstrin (Carbo fuel eller lignende) sammen med proteinpulver i en shake etter trening.
Sist redigert av Bulldog : 01-05-10 kl 08:49.
Årsak: Trenger kaffe
|