|
Sv: Opp i vekt med Skaldeman?
Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.
Ja, lille123. Jeg la om slik og gikk ned to kg straks og har gått ned litt mer etterpå. Jeg ligger nå på grensen til undervektig ifølge BMI. Men sulter ikke det minste. (Veier i 52/53 kg og er 171 høy.) Føler meg ikke for tykk da, men kunne gjerne tatt av litt mer, men gidder ikke sulte for det, for det er jo ikke noe langvarig prosjekt å sulte. Så jeg skal ikke klage over 53 kg. Tror jeg vil skifte ut det lille ekstra jeg har av fett med muskler etter som tida går fordi jeg har spist for lite proteiner tidligere og vil komme til å få mer muskelmasse og også mer organmasse, tror jeg, da jeg har tært litt på organene mine i mangel på nok protein. Tenker trene litt styrketrening i tillegg til yoga og gåturer.
Skaldemann og ketolysekur er for de som skal mye ned i vekt. Vi som ikke er overvektige trenger ikke så mye fett,og det er sunnere å spise variert med nok fullverdig protein og med masse grønnsaker.Han som står for ketolyse sier til de som trenger å gå ned 5 kg: spis mer grønnsaker og frukt bare. Men det rådet der passer ikke alle. Jeg spiste for mye frukt og grønnsaker før og for lite fett og kjøtt. Jeg har tro på magert kjøtt og fisk, masse grønnsaker og sunne oljer. Kroppen orker ikke å omdanne protein til energi, grønnsaker har lav GI og sunt fett er essensielt.
Ja da skjønner jeg at du går opp med Skaldeman. Du og kroppen din er nok ikke enige om hva som er riktig vekt for deg. å veie 53 kg når du er 171 cm, og vil ned 5 kg da... ikke rart den "protesterer" på det. hodet ditt vil ned, men ikke kroppen. ikke normalt å veie 48 kg da jente