Vis enkelt innlegg
Gammel 30-04-10, 20:03   #14
ada-emilie
Sperret

Medlem siden: Mar 2010
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Problemer med mat

Typisk er nok fett og sukker /fine bakevarer,kjeks is, etc.ja. Denne kombinasjonen fører til utskillelse av hormoner som gir en god følelse. Som om man får en god klem på farfars fang? For det er hva man trenger, eller hva?

Kjenner en som gjorde det daglig. Hun måtte tenke fornuftig på økonomi og kjøpte derfor inn spaghetti som hun kokte og blandet olje inn i etter koking tre ganger daglig. Det var enkelt å kaste opp. Praktisk

Om man får i seg det kroppen trenger og unngår sukker går det lettere å holde seg unna. Og det å kjenne på fortvilelse og frustrasjon og sorg etc istedetfor å løpe etter mat for beroligelse.

Alle med spiseforstyrrelse skulle fått en snill voksen å gråte på fanget til hver. Min redning var å få en omsorgsfull kjæreste jeg kunne gråte og prate hos. Og når det kom til de skikkelige store følelsene fant jeg tro på Gud og hengav meg til kjærligheten som omgav og støttet meg når jeg følte på voldsomme følelser helt ute av meg.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat