|
Sv: Antidepressiva
Hei, Jeg spiste först cipralex i ett år. La på meg litt når jeg ökte til max-dosen. Men det var bare snakk om noen kilo. Men så sluttet cipralexen å virke så jeg begynte på Remeron. Det va det beste jeg noengang fått i meg! Jeg blev utrolig utadvent, va glad o lo og pratet hele tiden og va på topp. Snakket med alle og snakket dessuten mye höyere enn det jeg vanligvis gjör. Folk som kjenner meg syntes jeg va en annen på en måte... Men pga at jeg fikk en enormus matlyst og gikk opp 5 kilo på noen uker så sluttet jeg og begynte på cymbalta. Den hjalp veldig bra mot depresjonen men jeg blev mer meg selv igjen, det merktes at jeg ikke gikk på remeron lenger.. Men til tross for at en ikke skal legge på seg av cymbalta, så var det på den som jeg virkelig este ut og blev tjukk. Så det er de 15 kilona jeg sliter med nå. Og nå er det 3 måneder siden jeg sluttet helt med antideppresiva. Heldigvis klarer jeg meg fint uten, men jeg har bare gått ned et par kilo... Nå skal jeg pröve å kvitte meg med disse medicin-kiloene, og det tror jeg at jeg kan med lavkarbo.. Så til alle som tenker på det med mediciner og vektökning- det viktigeste er psyken, vekten kommer som nr 2. Og den kan du alltids gjöre noe med når du blitt frisk.

|