Vis enkelt innlegg
Gammel 27-04-10, 23:40   #34
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan motiverer dere dere?

Det er jo forsket på langvarig ketose, men det er vel delte meninger om forskningen er kontrollert nok. Jeg har som sagt uansett vært i ketose i over tre år, og det er flere her inne som har vært i ketose ennå lenger.
Men Elinee, hvor har du hørt/lest at barn blir dummere om moren er i ketose under svangerskapet? Det hadde vært kjekt med en link/henvisning til en såpass drøy påstand .
Mange vordende mødre er nok i ketose mye av svangerskapet mer eller mindre frivillig på grunn av kvalme etc, enn om dette ikke kan kalles kostindusert ketose. Det frarådes også å ikke gå gravid/amme når man er i ketose, igjen, fordi man ikke kjenner til risikofaktorene godt nok. Men den eneste påstanden jeg vet det kan være hold i er at dersom man er overvektig når man blir gravid og ammer, og går ned i vekt med kostindusert ketose så kan miljøgifter frigjøres under fettforbrenning. Men det gjelder vel da i tilfelle all effektiv slanking under svangerskapet.
Jeg vil uansett ikke anbefale kvinner å være i ketose når de er gravide eller ammer, men jeg vil ikke fraråde det heller. Jeg stiller meg egentlig helt åpen til at man må finne ut av det selv, hva som føles riktig og bra for en.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat