|
Sv: Frisk med lavkarbo av Dr Sofie Hexeberg
Nei, har ikke lagt ut oppskrift. Pleier stort sett ikke å legge ut oppskrifter jeg finner i bøker, fordi jeg synes forfatterne kan få betalt ved at folk kjøper den, men skal gjøre et unntak: ( Forøvrig er det ikke sikkert alle tåler den pga dadlene og frukten som er med)
BROKKOLISHAKE
1 dl soyamelk eller rismelk ( rismelk har noe sukker, så soyamelk er det beste)
2 dl ren ananasjuice eller appelsinjuice ( Jeg bruker appelsinjuice som jeg presser selv)
2 dadler
2 krm vaniljepulver
ca 20 friske mynteblader ( Hender jeg sløyfer dem)
1/2 banan eller en liten banan
150 gr dypfryst brokkoli
1 ss linfrøolje eller Oil of Life
1 måleskje (5g) valleproteinpulver
2 ts spirulinapulver ( kan sløyfes hvis du ikke skal bruke den som mosjonsdrikk)
Puttes i blender og shakes i noen minutter.
Jeg lager en egen komponert variant av denne om jeg trenger litt ekstra energi. Da bruker jeg soyamelk, to biter frossen spinat, frossen brokkoli, avocado, spirulina og et par bringebær, samt olje og proteinpulver. Smaken er ikke så god som den over, men den gir et skikkelig energikick og den føles rensende.
Det er ulike oppskrifter i Kjernesunn boka og spis deg yngre. Kjernesunn har kanskje flest og mest varierte oppskrifter, men jeg liker begge så godt at det er helt umulig å velge mellom en av dem.
Skal absolutt gå på foredrag med Hexeberg om jeg får anledning til det en gang. Har vært hos henne som pasient og synes hun er veldig flink.

|