Vis enkelt innlegg
Gammel 26-04-10, 11:07   #1905
Flippy
Medlem

Flippy sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 53
Flippy er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Jeg har fått resept på rinexin og doxylin for å lindre på bihulene mine. EN av dem fikk jeg beskjed på apoteket om å ikke drikke kaffe når jeg inntok den, jeg husker ikke hvilken og det spiller forsåvidt liten rolle. Jeg drikker ikke kaffe

På doxylinen står det forøvrig "innta 2 tabeletter i fem dager, deretter 1 tabelett daglig i tilsammen to uker". Og jeg glemte å spørre om det egentlig betydde alle tabelettene i 2 uker, eller først 5 dager så to uker.

Jøie meg, dette skal gå bra, særlig når halvhypokonderen meg er ferdig å lese pakningsvedleggene og bivirkninger

Doxylin er anitibiotika, og du skal de første fem dagene ta to tabletter daglig, deretter fortsetter du med en tablett daglig til to uker er gått - dvs i 9 dager

Antagelig er det Doxylin som ikke skal inntas sammen med kaffe - samtidig er det veldig viktig å svelge de meg nok vann (dersom man ikke er nøye på det, kan de etse hull i spiserøret), ikke ta dem sammen med melkeprodukter og være forsiktig med sola......man kan få alvorlige forbrenninger i sola opptil to uker etter avsluttet kur

Ellers vær klar over at om man bruker Rhinexin, så gjør det bare når bihulene virkelig tuller, og ikke bruk for mye - mannen min brukte litt for mye Rhinexin og fikk enorme hodesmerter/bihulesmerter.......og kom inn i en ond sirkel, for han trodde jo at bihulene var tette - i virkeligheten var de altfor tørre og hovne.....

God bedring

Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :)