Vis enkelt innlegg
Gammel 25-04-10, 16:06   #63
EmilyB
Medlem

Medlem siden: Aug 2009
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Erfaringer rundt røykeslutt

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Å, du var heldig som opplevde så mange positive ting med å slutte!

Etter 16 uker har jeg enda ikke opplevd noe mer positivt!

*Har alltid hatt fint hår. Ingen endring.
*Så lenge ingen av hudsykdommene mine blomstrer, har jeg feilfri lyse, pen hud. Ingen endring!
*Kondisen er like dårlig. Ingen endring!
*Sover avbrutt om natten, like trøtt om morgenen! Ingen endring!
*Noe bedre luktesans. Ingen positiv endring!
*Gikk opp 12 kg! Slett ingen positiv endring!
*Er svært sjelden syk uansett. Ingen endring!
*Ikke plaget med hodepine og lider av kronisk utmattelse. Absolutt ingen endring!
*Jeg har allerede hatt dia2 i 5 år, så kommer ikke unna den en gang!

Jeg har fortsatt perioder der jeg har akutt lyst på røyk, men det er ikke noe problem å la være.
Men jeg kunne fortsatt ønske meg noen positive "bivirkninger" av at vi kuttet ut røyken!

Ok, jeg skal innrømme en positiv virkning, gubben hoster myyyyye mindre!

Det var ikke alle endringene som kom med en gang, mange tok tid. Du vil helt sikkert oppleve mer etter hvert. Det kan også hende at mye av bedringene henger sammen med at jeg gradvis har gått over til mindre og mindre karber i kosten. Jeg merket det fortest på pusten, om jeg tenker etter.

Inntil i fjor tenkte jeg også tidvis i gitte situasjoner at nå hadde det vært godt med en røyk, den tanken har jeg ikke lenger. For meg var det vanskeligste at jeg hadde et image som røyker, det å være røyker var så sterkt knyttet til den jeg var at jeg syntes det var vanskeligst å akseptere. Også har jeg aldri vært tilhenger av røykeloven, det er jeg fortsatt ikke - synes faktisk at mye av maset mot røykere grenser mot diskriminering.

Hvis du er tålmodig, ville du nok merke effekter. For noen tar det tid før de kommer, men de kommer

EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat