|
Sv: Motivasjonstråd!
Jeg er rimelig fersk i "gamet", men det betyr jo ikke at jeg har oppnådd null resultater... Vil vel si jeg har holdt på i 2-3 uker nå og holdt meg under 15 karbohydrater i døgnet, sjeldent over(men det har skjedd..). Jeg er ganske slank fra før av men har i et par år slitt for å ta av noen få kilo før jeg er fornøyd. Nå kan jeg si jeg føler meg nærmere målet enn før... og det på rekordtid!
1. Jeg har gått ned fra ca.68 kilo til 64 (målet mitt for slutten av april er 63, og i dette tempoet greier jeg det nok)
2.Jeg kjenner ikke noen sultfølelse slik jeg har gjort når jeg prøver å kutte ned på kalorier
3. Mindre lyst på søtsaker og junk
4. Følelse av kontroll og selvbeherskelse (sjelden jeg kommer hjem med en handlekurv full av karbohydrater nå siden mesteparten i butikken nå er, nei nei nei)
5. Mer energi
6. Finere hud og negler som vokser raskere
7. Blankere hår
8. Føles ut som jeg ikke går glipp av noe(i motsetning til andre kurer der man konstant tenker på mat og hva man skal spise)
Så jeg kan vel si jeg er overbevist om at lavkarbo virkelig funker! MEN jeg er jo en stor fan av pasta og ris så i lengden kommer jeg vel til å innføre mer fullkornspasta og ris i kosten, men med måte. I utgangspunktet var dette kun ren nysgjerrighet på lavkarbo-kosthold, men skal ikke se bort i fra at dette blir noe jeg tar med meg videre..
|