Vis enkelt innlegg
Gammel 21-04-10, 20:06   #23
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Kokosbrød - Bilder

Her er min variant (grunnoppskrift):

5 store egg
4 ss sukrin
Litt stevia
1/2 boks creme fraiche
75g meierismør/cocosa
100 g mandelmel
50 g kokosmel
4 ss fiberhusk
2 ts bakepulver

Pisker egg og søtt så fluffy som jeg kan få det (nesten eggedosis), så pisker jeg inn creme fraiche og rører inn smør. Blander mel, fiber og bakepulver før jeg rører det inn og får en seig, klissete røre. Ser omtrent ut som bildene i tråden. Har det i en 1-liters form kledd med smurt bakepapir som steiker det i ca 50 min ved 180 grader midt i ovnen. Tror jeg skal øke mengden fiber husk, men da må jeg kanskje ha mer væske i. Har funnet ut at brødet har totalt 16-18 karber.

Det blir ikke sånn veldig søtt siden jeg bruker salta smør, men det er en fin grunnoppskrift og helt greit kakebrød.

Til variasjon kan man tilsette litt vaniljeessens og mer søtt, da blir det mer kake. Kan også tilsette masse kanel, kardemomme, ingefær, litt nellik og pepper/chili - da får man deilig krydderkake. Jeg bruker en del krydder sånn at det blir litt sterkt og biter litt i fra seg.

Har tenkt til å prøve å kutte ut det søte og prøve med litt ost og oregano/basilikum evt salt. Tror det kan bli godt

Sist redigert av Lillemy71 : 21-04-10 kl 20:07. Årsak: teksteditering
Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat