|
Sv: Jillian Michaels 30 Day Shred - start 14.04.10 - blir du med?
Opprinnelig lagt inn av BlirFjong, her.
Å trene når man er støl hjelper faktisk på stølheten er min erfaring 
Det er faktisk helt riktig
Jeg trener en del bodypump og når jeg går opp i belastning (legger på mer kilo) blir jeg som oftest støl den første dagen med ny vekt. Det beste jeg kan gjøre da er å trene bodypump snarest mulig igjen for å løse opp.
Som oftest er man stølest andre dagen etter trening så da er det viktig å ikke sette seg i ro.
Fikk følgende tips av en kollega, som er instruktør i kampsport og medlem/instruktør i en triathlonklubb: Når du har trent så hardt (spesielt styrke) at du kjenner stølheten sige på skal du dagen derpå ta ei rolig treningsøkt som en jogge- eller gåtur, ellipsemaskinen, romaskinen eller noe der du ikke går for mye opp i puls, men bare blir varm og god og tøyer godt ut. 2 dager etter tung trening skal man trene på akkurat samme måte, med samme belastning som den treningsøkta som man ble stiv av da forsvinner stølheten.
Tro dere meg det fønker. Jeg hadde en omgang med bodypump og andre dagen etter trening var jeg så stiv at jeg stabbet inn til trening. Etter en time med tunge vekter var jeg nesten som ny, kjente det litt men kunne bevege meg normalt.
Det verste man kan gjøre er å sette seg i ro, om man ikke klarer å gjennomføre programmet hver dag bør man nok ta seg en gåtur og tøye litt etterpå også fortsette dagen etterpå igjen.
Jeg har en dag igjen på Nivå 1 og er spent på om jeg har krympa noen cm. Skal bli spenneende og se i morgen Vurderer også å ha en dag treningsfritt på fredag før jeg begynner på Nivå 2, greit at kroppen får hvile også!!
|