|
Sv: Noen spørsmål rundt diagnosen ME
Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.
Det hevdet jeg heller ikke. Men det kan være greit å vite om man opplever å bli syk på den måten og tror at det skal gå fort å få diagnose og eventuell behandling og rehabilitering. For meg har utelukkingen og utredningen tatt så mange år at jeg har utviklet nye nevrologiske symptomer siden den første visitten i den anledning hos nevrolog, som jeg nå må tilbake til. Det er jo sånn at jeg har manglet overskudd til å "styre" hva som har blitt gjort og ikke gjort, og dermed vært offer for mine fastlegers innfall og oppfatning av situasjonen hele veien.
Og jeg hevdet ikke at du hevdet noen ting , bare mente at det ikke er noen grunn til å benytte seg av slike tvilsomme klinikker!
Jeg måtte vente 19 måneder for å komme til en genetiker på Riksen, snakker om bortkastet tid i helsekø!
Da jeg endelig kom til en nevrolog, snakket han dårlig norsk og brukte en masse tid på å fortelle meg hva jeg ikke hadde, i stede for å svar på det jeg kom dit for. Kunne symptomene mine skyldes en tidligere hjerne- og ryggmargsbetennelse, eller var det "bare" typiske fm- symptomer?
Jeg vet fortsatt ikke, fikk aldri noe svar! Oppfølgingstimen jeg skulle kalles inn til forsvant fra journalen min! Er nok ikke bare Bærum sykehus som jukser med listene! Det som står i brevet legen min fikk fra Riksen, er ikke det samme som står i journalen min på sykehuset. Legen min har sjekket!
Det siste du sier, er egentlig det verste, syns jeg! At man er så prisgitt hva den fastlegen man har kan/vet/tror på etc. Vi er pasienter, vi går til legen for å få hjelp, ikke for å kommandere dem til å sende oss hit eller dit. Da kunne vi like gjerne ha hoppet over det leddet! 
|