|
Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye
Hei.
Jeg er 27 år, og bor på Sunnmøre med mann og hund.
Har vært ganske stor mesteparten av livet, men gikk ned ganske mye for ca 10 år siden. De siste årene har vært ganske tøffe, og kiloene har kommet "snikende" på igjen.
Jeg bestemte meg for at jeg skulle prøve meg på Lindberg etter påske, og var i gang forrige tirsdag. Da var jeg også på vekta for første gang på en massevis av år.
Så når vekta viste 115,6 kilo innså jeg at her MÅ det gjøres noe, ikke bare pga selvbildet mitt, men helsa også.
Jeg er 172 cm høy, og har ganske grov beinbygning.
80 kilo er i første omgang det store målet, så får jeg se hvordan jeg føler meg da, om jeg vil ned noen kilo til. I følge BMI-kalkulatoren bør jeg ned på 73. De siste 7 kiloene får komme som bonus i så fall, tenker jeg i hvertfall nå.
I går var jeg på vekta igjen, og hadde da gått ned 2,1 kilo på 6 dager. Det syns jeg er godt nok, og det beste er at det ikke har vært vanskelig! Jeg føler ikke at jeg er på kur, og jeg føler at jeg mestrer dette. Så jeg satser på at det fortsetter i denne leia 
Jeg prøver å gå tur hver dag når jeg står opp, jeg er sykemeldt så har god tid til slikt. Har ikke klart det hver dag hittil, men skal klare å bli flinkere til dette da jeg innbiller meg at det vil hjelpe meg til å føle meg bedre fortere.
Jeg syns det er veldig godt å ha dette forumet, har fått mye inspirasjon og gode råd her inne allerede 
|