Vis enkelt innlegg
Gammel 18-05-05, 15:20   #5
MHM
Ikke flink, men god...;-)

MHM sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 50
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Vil også legge til et hormon-argument for å trene mer OG spise mer.... Når man trener (hardt!) så øker utskillelsen av veksthormon, som gjør at vi bygger muskler lettere, forbrenner fett lettere, holder oss yngre og gir bedre immunforsvar.

Men mer trening uten mer proteiner i kosten gir ikke nødvendigvis noen gevinst.

Om man velger metoden med å spise lite og trene lite, så får man kanskje en slank kropp, men ikke en sunn kropp. Man må spise en viss mengde mat for å få i seg de nødvendige næringsstoffer. Dessuten er lite mat-metoden en metode som krever at du fortsetter med lite mat... Den dagen du finner ut at du vil spise mer, kan det godt hende kroppen takker deg med at du legger på deg... Og for noen uheldige (særlig de med insulinresistens) kan det godt hende kroppen finner på å legge på seg selv om man spiser lite!

Tenk på kroppen som en peis. Du kan legge på ulike typer ved med ulik hyppighet. Bjørkeved brenner bedre enn furuved. Det er bedre for flammen om du legger på en vedpinne stadig vekk, enn om du lar flammen dø ut mellom hver gang, eller kaster all veden inn på en gang. Flammen = forbrenningen vår. Med for lite ved (mat) dør flammen (forbrenningen) ut.

Litt rotete, men det er litt rot i hodet mitt nå...