Vis enkelt innlegg
Gammel 14-04-10, 11:24   #24
ada-emilie
Sperret

Medlem siden: Mar 2010
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Grønnsaker - trenger inspirasjon!

Salat med cottage cheese som dressing er digg. Kutt opp alle mulige grønnsaker som: issalat/spinat/ruccola, agurk, tomat, brokkoli, blomkål, sukkererter og løk og bland i cc som du først har saltet og krydret. Dijonsennep er uten sukker og kan brukes i også, og sitronsaft. Jeg brukte cc før men nå bruker jeg heller avokado som dressingerstatning. Ikke glem hvitløk og ingefær opphakket, pluss dill,organo, urtegårdkrydder og evnt karri om du liker det. Kald salat liker jeg å drikke varm te til for å få normal temperatur i magen. Å rive opp en ferdigstekt kyllingfilet i biter og blande inn i salaten blir digg. Kokte egg, finnbiff eller tunfisk kan brukes istedet.

Jeg spiser dette til middag ved siden av stekt kyllingfilet, kokt ørret med sennep, dill og sitron eller finnbiff. Noen ganger woker jeg grønnsaker og blander oppi ruccolasalat etter steking. Da bruker jeg andre grønnsaker: løk, grønn squash, aubergine, brokkoli,sukkererter, champignong og blomkål.

Grønnsaker er fint å få i seg ved å koke de i suppe med grønnsaksbuljongterning for hver halvliter vann du bruker, for å ikke bli lei av salat.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat