|
Sv: Blodsukker
Opprinnelig lagt inn av ingrids, her.
Lurer på en ting. For ca 6mnd. siden var jeg innkalt til bedrftslegen. Etter å ha pratet litt sa han at jeg gjerne kunne måle fastende blodsukker hvis jeg følte at jeg hadde litt mye rundt magen. Ganske pent sagt ikke sant. Hadde da ca 20 kg for mye. Tok fastende blodsukker som var på 5,3. Hvis det var over 5,5 skulle jeg kontakte fastlegen min. Tok også blodsukker en lørdagskveld etter inntak av en del lørdagsgodteri. Blodsukkeret var omtrent det samme. Det jeg synes er litt rart er at mitt fastende blodsukker nå etter 4 uker på lavkarbo er 6,1. Spiser ca 10 karber om dagen. Trodde blodsukkeret skulle gå ned jeg. Aktuelt blodsukker var 6,3. Er det noen som har en god forklaring? Har forøvrig gått ned 4 kg og har igjen 15 som skal bort.
Hei :-)
En gang (for en god stund siden) hadde jeg fastende blodsukker på 6,1. og sykepleier sa jeg måtte være obs.
Ved måletidspunktet hadde jeg spist lavkarbo/høyfett i lang lang tid.
Ble noe betenkt av resultatet, og skrev en mail til Andreas Eenfeldt (Kostdoktorn). Han sa at det ikke var spesielt høyt for en person som levde med denne kosten, faktisk var det helt normalt at man kunne ha litt høyere fastende blodsukker, men at det ville stabilisere seg utover dagen, og at man uansett hadde mye stabilere blodsukker uten svingninger med denne kosten.
Det er hva han sa :-)
|