|
Sv: Hvordan kvitte seg med kiloene som sitter mellom øra?
Jeg sliter også med kiloene som sitter fast i hodet. Hvis jeg speiler meg ser jeg at jeg har blitt tynnere, men når jeg går bort fra speilet så følte jeg meg like tykk igjen. Løsningen min på det er at jeg speiler meg mye (for å endre det indre bildet jeg har av meg selv, for det skjer gradvis). Hver morgen og kveld studerer jeg meg selv i helfigur. Jeg sitter mye og ser på kroppen min også og ser etter forskjeller og lærer meg hvor kroppen min ser ut nå. Jeg bruker også mye tid på å klipe meg selv i flesket (gjerne mens jeg strammer musklene under). Det er ganske kvalmende i begynnelsen, men når man begynner å kjenne at fettlagrene minker blir det ganske så motiverende og man blir kjent med sin nye kropp. Det høres kanskje rart og unaturlig ut, men det fungerer. Jeg har gått ned 8,4 kg, og i hodet har jeg gått ned ca 7,7 kg, så differansen er ikke så stor lenger. Det bidrar til at jeg føler at jeg lykkes, for det er lett å føle at man mislykkes selv om man går ned i vekt nettopp pga at man ikke blir kvitt kiloene man har mellom ørene fortsatt.
|