Vis enkelt innlegg
Gammel 08-04-10, 10:02   #3
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Har noen erfaring med YACON??

Her er svar fra sanabona og hvis dette stemmer er det jo ikke vits å vurdere engang:

Sitat:

Hei på deg
Vi har ikke lov å selge yacon, pga at Mattilsynet sier det er legemiddel. Årsaken er at Yacon ikke er klassifisert som mat enda i EU, kun derfor.
Jeg har fortsatt lager av yacon pulver du kan få kjøpt om du ønsker det. Legger ved produktdata på dette produktet. Jeg har analysert varen i Sverige og det er helt ferske opplysninger, ingen sprøytemilder osv..

Fikk ikke lagt ut bilde av produktinfo men her er kortversjonen per 100 gram:

Tot karb: 30,28g
Kostfiber: 43,4g er lik summen av kostfiber samt inulin hvorav inulin/FOS utgjør30,8g/100g

Her er svaret på hvorfor Økosjokolade kan selge det og ikke Sanabona:

Sitat:

De omgår reglene ved å importere det som ikke næringsmiddel. Det er ikke lov å selge det til forbrukere egentlig, men det er ikke farlig å spise det.

Akkurat samme historien som med Stevia

Sist redigert av Lillemy71 : 25-05-10 kl 08:38. Årsak: Teksteditering
Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat