|
Sv: Vekt/vann/muskler/fett
Noen verdier ifølge mine tabeller - Vannprosent: En voksen kvinne bør ha en 45 - 60 % vann, så du kan godt drikke mye mer vann
- Benmasse: En kvinne på over 74,3 kg bør ha en benmasse på 2,9 kg, så du kan kanskje spise mer kalsiumrik mat, grønnsaker, etc.
- Muskelmasse: Finner ikke noen anbefalte verdier, men det er klart at jo mer muskelmasse du har, desto mer energi vill du bruke når du er i aktivitet. Muskelmasse er nøkkelen til å slanke seg for jo mer muskelmasse, desto enklere blir det å å slange seg. For å øke muskelmassen trenger du å spise mye protein, som er byggematerialet for muskler.
mvh
havie
Opprinnelig lagt inn av R0SA, her.
Jeg har en vekt som måler ikke bare vekten, men også vannmengde, muskelmasse, hvor mye skjelettet veier og fettprosent.
Jeg er veldig uvitende om dette og lurer på hva som er ok, hva som er mye, lite, osv. Mest for moro skyld, men det er også greit å ha vite sånn ca.
Jeg vet at man ikke kan stole blindt på slike vekter altså , men det er jo morsomt å ha en liten indikator. 
Her er the cold facts. 
Kvinne, 32 år
Høyde: 172 cm
Vekt: 95, 1 kg
Fett: 39,5 %
Vann: 44,1 %
Ben: 2.8 kg
Muskelmasse: 29,3 kg
Noen med litt mer peiling enn meg som kan gi noen kommentarer til dette? Vet at jeg veier for mye, da. 
|