Vis enkelt innlegg
Gammel 07-04-10, 11:38   #11
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Fjernet galleblæra?

Jeg fjernet galleblæren for mange år siden og fikk beskjed om å være forsiktig med fete middager som juleribbe i 6 måneder etter operasjonen!
Allerede samme dag som jeg ble operert, fikk jeg helt normal middag og beskjed om at jeg kunne spise alt som ble servert på sykehuset. Den gangen måtte jeg være innlagt i 3 dager etter operasjonen, du skal vel hjemme samme dag, du!

Jeg har ingen problemer med å spise en del fett, men veldig store måltider eller mye grønnsaker sliter jeg litt med!

Begynn med små lette måltider ofte de første ukene og så øker du bare litt etter litt etter som hva du tåler.

Klart du kan gå opp i vekt uten galleblære, jeg har lagt på meg 25kg etter at min ble borte, men det er ikke noen automatikk i det.
Spis naturlig fet mat, nok proteiner og grønnsaker og tren moderat, så blir du nok litt større etter hvert!

Lykke til med operasjon!