|
Sv: Tipse hverandre om hvordan hindre at man sprekker/ hvordan sprekke mest elegant.
For å unngå å sprekke, er det for meg viktig å kunne planlegge. Feks når jeg vet at vi skal i en bursdag, så bestemmer jeg meg for at jeg kan spise "ulovlige" grønnsaker til middagen, men ikke dessert eller kaker. Har gjerne med meg en lavkarbokake så jeg også kan ha litt "til kaffen".
Tenkte ikke på at vi kom til å få kaker på en speideravslutning før jul, fikk ikke forberedt meg og sprakk som et troll i sola!
Dersom jeg bestemmer meg for å ha en dag med "sprekk" for å ikke sprekke ukontrollerbart, er jeg veldig klar på at det kun er denne dagen. Skriver gjerne opp liste på forhånd over hva jeg har lyst på, spiser det jeg orker (magen er ikke vant til store måltider lengre, så det er uansett begrenset hvor mye jeg orker) og er rett tilbake på ketolyse neste morgen!
Bestemte meg tidlig for å ha ketolyse- ferie 1.-5. april.
Noen påske- godis- rester står og roper på meg fra skapet, men jeg har ikke noen problemer med å overhøre det. I dag er jo ketolyse- dag igjen. Det har vært bestemt lenge, det!
|