Vis enkelt innlegg
Gammel 05-04-10, 10:19   #20
Pearl75
Medlem

Pearl75 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Pearl75 er ny på veien

Sv: Hva med en tråd for april startere??

Opprinnelig lagt inn av Siw Dolla, her.

Hei, har dere en dagsmeny som jeg kunne bynt med ? jeg aner ikke helt hva jeg skal spise for å få ketolyse igang , er det noen som har en dags meny å dele eller vet hvor jeg finner enle menyer?
takknemlig for alle svar.:-)

Du finner masse flotte oppskrifter inne på forumet her - se helt øverst på sida så finner du oppskriftene. NB husk at det ikke er alle oppskriftene som passer for ketolysekuren!

Du finner ikke noen dagsmeny som sådan her inne men jeg kan jo fortelle hva jeg har spist den siste uka :

Frokost : 4-5 biter bacon og 2 egg stekt i meierismør. 2 store glass vann
Lunsj: Stekt kylling i meierismør, soppstuing med masse fløte, salat med agurk og fetaost med olje oppå. En annen dag var det eggerøre med 2 egg og fløte samt 2 store skiver røyka laks. Jeg har også laget gryterett med 1 løk og kjøttdeig stekt i smør, blandet i en boks hakkede tomater (landlord) og godt med fløte og litt krydder - denne gryteretten har jeg hatt til ca 4 måltider (både lunsj og middag) 2 store glass vann
Middag: gryterett (se ovenfor), grillribbe, stekt kylling, kyllinglår med kokt brokkoli/blomkål med smør på, soppstuing med fløte og salat ved siden av.2 store glass vann
Kvelds: Omelett av 2 egg, fløte, skinke, taffelost i røra og oppå, spises med majones og litt agurk... 2 store glass vann

Drikker i tillegg vann utenom slik at det blir tilsammen 3 liter for dag - prøver også å få i meg ekstra fett ved hjelp av cocosa som du får kjøpt på helsekost... Sliter litt med det men det er nok bare en vanesak - jeg blander det i kaffen eller te (uten sukker)

Håper dette kan gi deg noen ideer å starte med; det blir nok sånn at man "safer" litt i begynnelsen før man tør å utvide repertoaret litt og prøve nye retter....

På vei mot et lettere liv!
Pearl75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat