|
0404 er en fin dag å starte igjen på!
Hei i sola!
Etter en lang pause fra kostfokus, har jeg i dag startet på ketolysekuren igjen. Årsaken er at jeg har hatt gode erfaringer med å miste kilo på antikarbmaten. 
Denne gangen har jeg ikke vekt i huset, så jeg får bare sjekket med min "følelse" og ikke minst: hvordan klærne sitter. Videre vet jeg jo at humøret går opp og at jeg blir mer fornøyd med hud og mage. Mange gode ting!
040410 er en nestensymbolsk dato å starte på. Stappet i meg årets siste marsipan i går kveld, spiste potetgull og sa at "det var det siste flaket på lenge". Da jeg lå på sengekanten i natt lagde jeg et skjema for de kommende dagene i en liten bok jeg har, hvor jeg skriver hva jeg har spist, hva jeg har drukket, når jeg gjorde det og generelle notater om dagsform og ting jeg oppdager. Jeg syns dette er motiverende! Dessuten får jeg en god oversikt over hvordan ketolysekuren er for meg.
Hensikten denne gangen er faktisk først og fremst å gå ned noen få kilo, slik at jeg tør å dra på Elixia å trene bort resten. Jeg vet ikke hvor mange kilo det er snakk om (har heller ikke vekt), men jeg tipper at jeg om tre kilo mindre kan stikke bort og trene. Så kommer jeg til å gå videre på kuren til jeg skal reise på weekendtur med badedrakt i Budapest i slutten av mai, og etter dette er planen å gå over til et liv med mye trening og mindre karbs enn tidligere i livet. Altså: ikke ketogen kost, men et sunt lavkarbokosthold med masse trening.
Det er jo livet i lengden som teller, er det ikke? 
Lykke til til alle dere andre som er på kuren. Håper dere også får brukt sola og våren som er motiverende rammebetingelse!
Yiiihaaa fra Pocahontas 
|