Vis enkelt innlegg
Gammel 03-04-10, 01:00   #5
Alkazelters
Seniormedlem

Alkazelters sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Kutte ut melkeprodukter?

Opprinnelig lagt inn av Rebecca_Malin, her.

takk for svar nå er jeg den typen som ikke spiser svoren på ribba en gang, så det med fett ja... Men hva er eksempler på fet fisk og kjøtt med synlig fett? og hvor får jeg fåt på cocosa og hva er det?

Entrecote, nakkekoteletter og andre koteletter, kjøttdeig, ribbe, medisterdeig, ekte pølser (altså pølser som stort sett bare består av kjøtt, fett og krydder). Om du sliter med synlig fett, så gjelder det å gå for kjøtt som har fettet skjult i seg, og det kan vel sies om alle alternativene jeg nevner. Som et lite tips så bør du kanskje prøve å venne deg til å spise de litt fetere alternativene, smaksmessig er det verdt det.

Selv om smør kan kalles et melkeprodukt, inneholder det så og si ikke melkeprotein eller laktose, og bør i så måte ikke være noe problem. Med det kan du lage deilig kryddersmør og alskens gode sauser.

Cocosa er kokosolje. Dette får du kjøpt på helsekost eller hos eksotiske grønnsakshandlere. På helsekost er det veldig dyrt (100-180,-), og hos de eksotiske grønnsakshandlerne er det billig(30,-). Sannsynligvis er kvaliteten bedre på helsekost (de er blant annet kaldpresset, noe som de rimeligere sannsynligvis ikke er), men siden fettet i kokosolje for det meste uansett er mettet, holder selve fettkvaliteten bra uansett hvilke du velger. Kokosolje inneholder blant annet en mettet fettsyre som heter Laurinsyre, som sies å ha en del gode egenskaper (styrker immunforsvaret, betennelshemmende etc).

Sist redigert av Alkazelters : 03-04-10 kl 01:02. Årsak: Redigering og struktur
Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat