Vis enkelt innlegg
Gammel 16-05-05, 02:13   #142
Karin
Seniormedlem

Karin sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 70
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Jeg er ikke så flink til å gå på kino. Det er mest mine barn som drar meg med. Men jeg vet jo hva jeg liker, da!
Uten å si hva jeg har likt best, er noen av de beste filmene i verden etter min mening disse:
Stikket (The Sting, Robert Redford og Paul Newman)
Butch Cassidy and the Sundance Kic (Ditto)
Ronja Røverdatter (Ja tenk! Utmerket film!)
(Husker ikke hva den egentlig heter) Zefirelli's Jesusfilm )(med Robert Powell som Jesus)

I dag så jeg Pirates of the Caribbean, den er alltid bare helt fantastisk.

Ellers gleder jeg meg til den siste Star Wars-filmen kommer nå snart. Og jeg bare ELSKER Harry Potter, bøkene såvel som filmene.

Er ikke noen stor skrekkfilmfan, men har noen sett Vampyrenes natt? Skrekk-komedie... Sær bl. a. fordi Sharon Tate ble myrdet like etterpå. (Ja, jeg er GAMMEL, for pokker...)

Gudfaren-filmene, ja... Har ikke sett Ringenes Herre ennå. Jobber meg gjennom Matrix-filmene. Det er egentlig mine barn som bestemmer mye av mitt filmvalg. Min sønn vet hva han skal anbefale meg. Vi så National Treasure på kino i julen. Jeg liker sånne filmer, men jeg er tross alt historiker, så derfor er jeg kritisk til alt når jeg ser film. Det liker ikke min sønn alltid... "Mamma, kan du ikke bare SE den!"
Nei, tror ikke egentlig det...

Braveheart var dårlig. Det er en bit av historien jeg vet mye om. Mange av folkene som ble framstilt i filmen, er mine forfedre. Den var DÅRLIG på grunn av at den er så hysterisk uhistorisk. Typisk amerikansk fremstiling av europeisk historie, da blir det feil, for de skal lage en "story" av det som egentlig er en god nok story i seg selv. Men med Braveheart gikk de totalt i baret. Så ekstremt mange historiske feil.

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat