Vis enkelt innlegg
Gammel 01-04-10, 18:09   #35
Nala29
Juniormedlem

Medlem siden: Feb 2010
Nala29 er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange legger faktisk om livsstilen, istedet for å bruke dette som en diett

Jeg er ikke helt der enda, at dette er en livsstil. Men jeg håper det kan bli det. På to mnd nå har jeg ikke spist pasta poteter ris eller brød. Jeg spiser fiberrik eller sport1 knekkebrød ( eller hva det heter.) innomellom, ikke hver dag. Jeg savner heller ikke dette. Fikk masse luft i magen av Ingers Rugbrød, samme hvor godt det brødet er.

Jeg har aldri vært overvektig, men motivasjonen for å starte med lavkarbo var å bli kvitt 5-6kilo, og jeg trodde at det skulle være gjort i en fei. Naboen slanket seg tross alt 10 kilo på 2 uker i ketose så! Men det fungerte ikke for meg gitt. Men nå etter 2 mnd har jeg tatt av nesten 4 kilo og er storfornøyd! Det er jo slett ikke vanskelig, ikke etter at jeg økte karbene litt og kom ut av ketose Ketose er ikke noe for meg.

Men det beste er at jeg endelig er METT! Jeg blir aldri skikkelig mett av brødskiver. Jeg blir like sulten etter 1 time, og gjerne også kvalm og får hodepine. Også blir jeg så lei av å spise at jeg istedet putter innpå sjokolade og annet dritt for å slippe å spise hele tiden.
Å spise en omelett med bacon til frokost og være mett helt til kl 12 er konge Og nå blir jeg ikke kvelm pga sult heller. Den kommer mer snikende, men selv om jeg blir sulten så faller ikke blodsukkeret rett i bunns ( noe som kaan ha en sammenheng med at det forrige måltidet ofte bestod av en sjokolade eller en kaffe mocca)

Jeg sprekker fortsatt ofte, men nå blir jeg svimmel av sukker og det er ikke godt. Etter hvert rekner jeg med at det går glatt å holde seg unna sukker, jeg har tross alt redusert det med sikkert 70%

Nala29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat