Vis enkelt innlegg
Gammel 01-04-10, 10:42   #26
Elvi
Juniormedlem

Medlem siden: Oct 2006
Alder: 47
Elvi er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange legger faktisk om livsstilen, istedet for å bruke dette som en diett

Opprinnelig lagt inn av Alkazelters, her.

Jeg skjønner hva du sliter med, men jeg tror det går over, bare du gir det nok tid. Etter fire år på min nåværende arbeidsplass, er det ingen som lenger maser når jeg ikke spiser av kakene, som noen altfor ofte har med!

Dette sier jo litt om hvor standhaftig man må være for å klare dette. Det tar lang tid før andre aksepterer at du velger å droppe søppelmat..

På arbeidsplassen min går det veldig bra, for der spiser vi til forskjellige tider og jeg får ha maten min i fred. Heldigvis er det sjeldent at det er kaker og godt der og når det er noe, er det ikke noen som maser så du føler deg forpliktet til å spise.

Jeg synes det er lettere å følge lavkarbo kosthold denne gangen, fordi jeg har lært mye om hvordan kroppen fungerer og at jeg faktisk ikke tåler karbohydrater i særlig grad. Jeg har også funnet ut hvorfor jeg alltid er sulten og sugen på mat og aldri blir fornøyd. Dette har gjort det lettere å innse at lavkarbokosthold er bedre å følge, selv om det er en del fristelser rundt en.

Elvi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat