Ja da var det endelig tid til å skrive her litt igjen Dere som fulgte denne tråden har vel gitt den opp Jeg prøver meg likevel jeg "Slankepiller skal helles ut på gulvet og plukkes opp én etter én etter én fire ganger daglig" Sæther og Tyrdal vektlegger gjennomgående hvor viktig humor er. Jeg liker at de sammenligner humor med mat! Mat og humor taler til hjerte og hjerne samtidig. Vi må bruke humor til å le av vårt eget fett, men likevel må vi balansere humoren. Passe på at vi bruker positiv humor. "Med posistiv humor ler vi av våre handlinger, mens med negativ humor ler vi av personen og tar avstand fra ham eller henne. Vi sier "Det der kunne ikke jeg gjort. Så dum er ikke jeg" [...] Når vi bruker positiv humor sier vi: "Det der kunne jeg også gjort. Så dum kan jeg også være." Og så ler vi av vår felles dårskap" Vi må ha det samme forholdet til oss selv! Vi må le av fettet, ikke oss selv. Vi må le av våre mathandlinger, ikke oss selv! Forfatterne sier at vi kan skape en mental avstand til fettet vårt ved å omtale det i tredje person. Vi kan f.eks. si: "Fettet og jeg skal på en liten joggetur. Når vi kommer tilbake, er fettet mindre og jeg er mer fornøyd" SF 3 Le mer Jeg har det best når jeg