Vis enkelt innlegg
Gammel 30-03-10, 14:45   #910
Sukkerfri
Juniormedlem

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Sukkerfri er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei alle sammen.
Regner med at det er plass til flere her

Jeg er fra Akershus, 37 år og har 2 barn. Har vært lubben hele livet men begynte å legge på meg da jeg flyttet på hybel 17 år gammel. Har hatt perioder der jeg har trent mye og gått ned mye men har aldri klart å holde meg nede mer enn noen måneder. Jojo slanking, stadig vektøkning, smerter, ikke klart å ned i det hele tatt i det siste og den kjente evige runddansen har resultert i mange mørke tanker om meg selv og selvbildet var omtrent ikke-eksisterende i det siste fordi jeg var så sint på meg selv.. Men i februar hadde jeg en aha-opplevelse.. Jeg fikk bekreftet at jeg er sukkeravhengig, fikk masse kunnskap om sykdommen og hvordan hjernen reagerer på alle typer søtstoffer.. Og har helt endret kostholdet siden. Spiser nå ikke mel, sukker eller noen prod som inneholder disse matvarene i det hele tatt og jeg har aldri følt meg bedre. Mye energi, smerter i ledd, muskler og hode er borte og det beste med det hele - jeg ble kvitt sinnet, skammen, skyldfølelsen og fortvilelsen som jeg har dratt rundt på så lenge. For det er ikke min skyld at jeg ikke har klart det tidligere!! Helt fantastisk..

Jeg har gått ned 6 kg på 6 uker og det er bare gøy!! Gleder meg til å bli fast leser her.. Og jeg håper at jeg kanskje kan dele litt av min kunskap med den som måtte ønske det

C.

Sukkerfri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat