|
Sv: Kommer ikke i ketose. HJELP!!
Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.
Jeg er fullt klar over alt dette og har heller ikke hevdet at jeg har gått på lavkarbo hele veien. Grunnen til at jeg har slitt er pga sykemelding og vanskelige arbeidsforhold. Nå er jeg innbitt på at jeg skal ned til 75 kg før Londontur i mai, men det er frustrerende og ikke komme i ketose og være konstant sulten. Jeg var så sulten da jeg la meg i går at jeg holdt på og grine. Spiste litt ost og skinke for å stagge sulten, med det resultat at jeg nesten ikke sov i natt. Våkna i dag sulten som en ulv og siden har jeg vært sulten og magen rumler noe helt alvorlig.
Jeg vet at det ikke er noe kur når man sprekker, sånn er det med alt. Det jeg spør om er hvorfor jeg ikke klarer å komme i ketose lengre og hvorfor jeg er så dømrade sulten.
Er du sulten så spis. Spis til du blit passe mett, spis når du er sulten. Få i deg fett. Blir du fort sulten, kan det indikere på for lite fett i maten.
Du skal ikke gå sulten! Om du spiser 2-3-4-5-6 måltider har ikke noe å si. Kroppen vil etterhvert regulere sulten sjøl, når det får jevn ketose uten opphold.
Det at du føler sult nå kan ha sammenheng med sprekkene dine. Kroppen er forvirra, vet at viss den "krangler" så kanskje den får noe karber Kroppen er rar slik 
jeg sjøl hadde perioder der jeg spiste masse... ofte... Jeg kunne fylle på med egg og bacon 2-3 ganger daglig....i tillegg til lunch og middag....
Og når det gjelder stix: Ikke stress med de. Spis slik du skal, da kommer kroppen i ketose. Og vekta går ned.
|