Vis enkelt innlegg
Gammel 28-03-10, 13:35   #7
hildabakk
Medlem

hildabakk sin avatar

Medlem siden: May 2006
Hvor: Akershus
hildabakk er ny på veien

Sv: Må jeg velge metode eller kan jeg bare tenke lavkarbo generelt?

Har lest litt om ketose og ketolyse. Forstår det da slik at hvis man kommer opp i en viss mengde karbo i løpet av en dag, ødelegges hele kuren... Ut fra det forstår jeg at "bare generell lavkarbo" ikke funker. MEN DET GJØR JO DET, SKULLE JEG TRO.

Er det kanskje slik at på ketolyse går man raskere ned? Men på generell lavkarbo går man også ned, men ikke like fort? Leste litt om noen som går på ketolyse, og når de kom over grensen for tillatte karbo, ble vekta stående stille over en uke? Er det virkelig sånn? Da må det vel være veldig nøyaktig veiing av mat til hvert måltid?

Har også hørt at det skal gå bra så lenge man helst ikke blander så mye karbo og fett i samme måltid?

Har lest boka til Skaldemann og South Beach. Gikk ned mye på SB første gang jeg gjorde det, men ikke 2. og 3. gang. Gikk opp masse under graviditeten. Har prøvd med generell lavkarbo i perioder. Ønsker HELST å gå på ketolyse, men klarer ikke den karbotellingen. Men www.spisdegslank.no var vellykket - helt til de begynte å kutte ut flere av mine favoritter. Nå tenker jeg bare generell lavkorbo.
hildabakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker... Generell lavkarbo? Svar med sitat