|
Sv: Ernæringsfysiologen likte IKKE ketolysekuren
Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.
Så du mener at fibromyalgi IKKE er reellt og at de som har den diagnosen driter i hva som feiler dem og dermed tar til takk med hvilken som helst diagnose??
Du uttrykker deg rett og slett eplekjekt og med en ubehagelig ovenifraogned-holdning som vi kronikere altfor ofte møter.
Jeg mener ingen verdens ting. Det er fakta at det ikke finnes en eneste test som påviser eller indikerer fibromyalgi. Det er ikke per definisjon en sykdom, det er en veldig løs samling symptomer kombinert med at leger ikke klarer å finne noen direkte grunn til symptomene.
Det er fakta. Det er selve definisjonen av diagnosen. Det dreier seg ikke om hva jeg mener eller ikke, men jeg er veldig nysgjerrig på hvordan ting ser ut fra deres side av speilet. Dere forsvarer jo denne diagnosen med nebb og klør, selv om den ikke kan hjelpe dere! En diagnose som ikke sier noe om hva som feiler deg eller hvordan du kan behandles for å bli bedre... hvilken verdi har den? Hva gjør at dere ser verdi i en diagnose? Er det berettigelsen det går på..? Jeg prøver bare å forstå og som de sier: "Den som spør virker dum i 5 minutter, men den som ikke spør forblir dum resten av livet."
|