|
Sv: Ernæringsfysiologen likte IKKE ketolysekuren
Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.
Først og fremst, bytt lege. Det er ikke værre. Han skal ikke behandle pasientene sine sånn, og det eneste du kan gjøre er å "la lommeboka tale" og bytte lege, og selvfølgelig ikke anbefale han til noen andre!
Et lite sidestikk: Skjønner at han ikke liker "diagnosen" fibromyalgi. Har du lest noe spesielt om dette? Fibromyalgi er en diagnose som kan skyldes en haug forskjellige fysiologiske og psykologiske ting som ikke kan testes for.
Det er med andre ord, en diagnose noen leger gir når pasienten klager på ledd- og/eller muskelsmerter, søvnproblemer, kronisk utmattelsessyndrom, søvnproblemer, osv. uten at legen klarer å finne noen fysisk grunn til symptomene pasienten klager på.
Jeg sier ikke at alle som får diagnosen egentlig er friske, det som vel heller er skummelt er at fibromyalgi i seg selv ikke er en distinkt sykdom men et tullebegrep leger bruker for å skrive ut medisiner når de gir opp å finne den faktiske feilkilden. =/
Har egentlig ikke tid, men denne kunne jeg ikke bare la stå!
Det er ikke barebare å bytte lege. har alt gått fra asken til ilden! Hva blir det neste? Fra ild til atombombe???
Faktisk bedre med den jævelen man kjenner!
Ja, jeg har lest MASSE om fibromyalgi. Jeg er sykepleier, har slitt med smerter siden før skolealder og har fått diagnosen av en reumatolog som er spesialist på nettopp fibromyalgi!!! (Selv legen min holdt munn da jeg sa hvem som hadde satt diagnosen) Etter 6 år med utredning er jeg svært trygg på at mine smerter og andre tildels invalidiserende ubehag ikke skyldes noe annet! Tror du jeg er på attføring for morro skyld? Skulle gitt mye for å slippe smerter etc og få lov til å gå tilbake til jobben min!!!
Og det er akkurat mennesker som deg som gjør at denne diagnosen er noe dritt å leve med!!!
Og du, det finnes ikke medisiner mot fibromyalgi, så det er i hvert fall ingen grunn til å gi noen diagnosen!!!
Sist redigert av Kitt : 26-03-10 kl 14:10.
|