Vis enkelt innlegg
Gammel 26-03-10, 13:15   #39
plastbox
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 40
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Ernæringsfysiologen likte IKKE ketolysekuren

Opprinnelig lagt inn av Mia-Maria, her.

Jeg jobber i helsevesenet dog ikke som ernæringsfysiolog, og ikke vet jeg noe om ketolyse kuren heller. Men jeg undrer på hvorfor vi sprekker alle mann? Er ketolyse, Fedon, Atkins mat man kan leve med over tid, er det en livsstil vi er konfortable med på lang sikt. Jeg tror at hvis vi er ærlige med oss selv så er det egentlig ikke så vanskelig å gå ned i vekt iallfall litt, men hva skjer når vekten stopper opp?? Hva med når vi er ferdige men slanke kuren, hvorfor kommer kiloene tilbake??? Noen andre som har noen tanker rundt dette. . Ps. Jeg mener ikke å trampe på noen, det er jo en grunn til at jeg er her .

Grunnen til at mange går opp i vekt igjen er nøyaktig den samme som grunnen til at man var overvektig til å begynne med, enten det er snakk om trøstespising, feilernæring, "jeg skal bare kose meg i dag"-hver-eneste-dag-ernæring, eller rett og slett manglende viljestyrke og det at møkkamat med et tonn kalorier men ingen reel næring er raskt, enkelt og billig.

En slankekur uten selvutvikling og utdanning innen kost og trening er like ineffektivt som antidepressiva uten psykologtimer. Det blir bare symptombehandling mens problemet som forårsaker symptomene (fedmen/depressjonen) fortsatt ligger og murrer.

I tillegg viser forskning at fettceller faktisk stimuleres til å dele seg når energimengden de lagrer er så stor at cellens størrelse er 4 ganger det den bør være. Skjer dette får man flere fettceller enn man egentlig skulle hatt og fettceller dør aldri av seg selv. Flere fettceller kan bety sterkere sultfølelse (hormonubalanser) og raskere innlagring av fett (flere celler/"arbeidere" som jobber med å lagre energi samtidig). Dette skjer dog bare ved ekstrem overvekt av typen man heldigvis skjelden ser her i Norge.

Sist redigert av plastbox : 26-03-10 kl 13:17. Årsak: Skriveleif
plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat