Vis enkelt innlegg
Gammel 25-03-10, 19:22   #12
russetinden
Juniormedlem

russetinden sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
russetinden er på en erverdig vei

Sv: endelig kommet igang :)

Opprinnelig lagt inn av sykavsukker, her.

Lykke til med en ny start
Håper alt er bra med deg etter operasjonen.
Er ikke lavkarbo bedre for de med diabetes da? Eller blir det lavt blodsukker hele tiden som var det jeg slet med? Alikevell så er blodsukkeret verre enn noensinne nå etter å ha spist karber en stund.
Begynner på lavkarbo igjen selv og gleder meg til å lese hvordan det går med deg.

Karbohydrater, langsomme karbohydrater, er det som gir de det mest stabile blodsukkeret. Og det eneste som får de gjennom natta uten føling/insulinsjokk. er ikke bare insulin som ikke produseres normalt i kroppen, dette gjelder også glucagon, som hos oss ikke diabetikere produseres når blodsukkeret blir for lavt.
Derfor er ikke lavt blodsukker farlig hos oss som ikke har diabetes.
Vi blir skjelvne,irriterte, svimle osv..men mister ikke bevisstheten til slutt sånn som diabetikere gjør. (føling i søvnet kan i værste fall føre til dødsfall)
For det er ikke så enkelt som å ta mindre insulin for å slippe å spise karbo. det vil gi bare gi en rekyl effekt når de inntar mat, og sende blodsukkeret opp og ned uten kontroll.
Langsomme karbohydratene er med på å holde blodsukkeret stabilt over tid..og noe av det best mine barn kan spiser er havregrøt.

når det kommer til diabetes så velger jeg å forholde meg til legene som følger opp barna,egne erfaringer..og ikke minst erfaringene min mann har gjort seg gjennom 30 år som diabetiker.
DETTE er ikke sagt i en spydig tone,eller for at jeg er en bedreviter.
Håper du IKKE tar deg nær av det.
Men når det kommer til mine barn så gjør jeg alt for at de skal leve så bra og så trygt som overhodet mulig..tar ingen sjanser

l---------11--------l
20kg som mål

Sist redigert av russetinden : 25-03-10 kl 19:30.
russetinden er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat