Vis enkelt innlegg
Gammel 25-03-10, 17:13   #14
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Nødrop fra en stor seng

Opprinnelig lagt inn av hernon, her.

takk Gerd,
du og oppskriftene dine har liksom blitt min "guru" her inne
Etterat jeg begynte på ketolyse, har jeg ikke smakt hverken yoghurt, jucie eller vin ( savner yoghurt mest)
Jeg må bare forsøke å finne en måte å øke fettmengden uten at jeg ser den - og ikke smaker den sånn direkte a la smeltet smør

det var en trøst å høre at mat på data ikke er helt etterrettelig!

Jeg brukte mat på data litt, men fant ut at det ble for mye kontrollering. Så her har det gått i manuell utregning

Det du kan gjøre i en del sauser, supper og gryter, er å tilsette kaldpressa olivenolje etter det er ferdigkokt. Kjøre litt med stavmixer og vips så er det ekstra fett og du merker ikke noe til det.

Du kan også bruke olje i tillegg til smør når du steker mat. Da bruker jeg kaldpressa rapsolje.
Velg f.eks. nakkekoteletter foran svinekoteletter. Nakkekoteletter er er godt marmorert med fett.
Laks er fet og god. Godt både ovnstekt og stekt i panne. Og i suppe.

Lag skysaus og hell over kjøttet....

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat