|
Sv: Ernæringsfysiologen likte IKKE ketolysekuren
Får bare slenge meg på her og si at egg, "naturens vitaminpille", er fantastisk! Det finnes ikke et eneste negativt ord å si om egg, det er bare å hive innpå!
Ang. ernæringsfysiologer..
Jeg har diabetes type 1, hvilket betyr at jeg ikke produserer insulin. Ergo må jeg sette insulinsprøyte hver gang jeg spiser noe med karbohydrater i (alt som øker blodsukkeret).
Da jeg fikk diagnosen ble jeg sendt til ernæringsfysiolog med spesialfelt innen diabetes, på Vestfold Sentralsykehus. Her fikk jeg beskjed om å spise "grovbrød" (altså, kneip med nok rug til å bli litt brun), poteter, pasta og ris og magert kjøtt.
Med andre ord: Hold deg unna fett, for alle vet at det er livsfarlig. Spis masse karbohydrater, på tross av at det gjør sykdommen din til et helvete å regulere.
I tillegg spurte min mor (jeg bodde hjemme enda da :P) ernæringsfysiologen om proteintilskuddet jeg tok i forbindelse med trening. Jeg hadde med bøtta og viste henne etiketten og fortalte jeg tok 60g til lunch og 30-60g etter trening, hvorpå hun hånlo av meg og informerte meg om at to brødskiver med gulost gir like mye protein som en 60g proteinshake. Virkelig..? Virkelig? Dette er menneskene som skal lære meg å holde meg frisk?! To brødskiver med ost inneholder ikke 60g protein! De veier ikke 60g totalt engang!
Huff..
|