Vis enkelt innlegg
Gammel 24-03-10, 12:11   #30
frifuggel
Seniormedlem

frifuggel sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 62
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: ADHD/ADD og lavkarbo

EyeQ og andre omegatilskudd brukte vi også, med godt resultat, på en fosterdatter med adhd. Husker dessverre ikke doseringen av de forskjellige, men de kan man finne på internett. Disse gjorde at hun reduserte medisinbruket etter en tid (2-3 måneder), men å kutte den helt ble ikke aktuelt, til det var hun for hyper (hennes ord).. Samtidig som det så ut til at "down-periodene" ble mildere, mye mildere. Hun så et program fra England, der mat til mennesker med adhd ble diskutert, fremfor alt de E-stoffene som er tilsatt maten for å få god holdbarhet. Hun har nå i 3-4 år SELV holdt seg borte fra f.eks potetgull med krydder (kan spise litt med bare salt)

Bor ikke hjemme nå, men hun spiste "ganske lavkarbo" her. Var, og er, glad i grønnsaker, spesielt salat, og siden vi har allergikere i hus, så ble all mat laget fra bunnen av. Ser at hun nå, når hun spiser adskillig mere karboer, er mere sløv med å ta medisinene, det merker man, ja.. Er tenåring ennå, hun da, så jeg håper og tror at hun, etter en tid, vil se tilbake og huske fordelene av et sunt kosthold, både for hennes del og de rundt henne. I bunn og grunn en grepa jente, det er synd at hun ikke ser akkurat det selv. Tar tid å "bygge seg opp" igjen.