Vis enkelt innlegg
Gammel 21-03-10, 21:11   #45
Solange
Seniormedlem

Solange sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Synes det er så mye prat om erstatninger?

Jeg tror man må innse at de fleste av oss ikke har "fanatiker-genet", og med det mener jeg ikke noe negativt, men det er svært få mennesker som greier å legge om livsstilen helt og holdent fra dag 1. Selv har jeg lest alt fra Fedon Lindberg til Lutz og ketolysekuren. Men det tok tid før jeg greide å komme igang med å endre på ting, og ennå er jeg bare i startgropa. Noen av oss må lirke inn endringene i hverdagsrutinene en eller en, og det er selvfølgelig ikke optimalt, men for hver dag som går, er jeg er ett skritt nærmere et sunt kosthold. Noen av oss må få lov til å gå omveien om "erstatninger", da det iallefall for meg er den eneste måten JEG greier å forandre meg på. Så er vi vel litt annenrangs, vi som tar veien "omveien" med eurodiett, kunstig sukker og erstatningsbrød, men vi får gradvis bedre helse vi også, selv om det går litt treigere! Skal man prøve å endre holdninger hos folk flest, må man la folk få lov til å "kose seg", mat er ikke bare brensel. Jeg ser poenget med at man burde slutte å bruke mat som kos osv, men hvor mange greier å ha ett så avklart forhold til mat?? For meg er det en kjempeseier bare det å greie å bare "kose meg" (med erstatninger) i helga, og ikke hver dag som før!! Kanskje jeg på sikt greier å kose meg med bare ren og sunn mat, men fortell ikke meg at det er gjort over natta, da blir jeg bare desperat og gir blaffen i å endre meg. La nå alle få lov å gjøre ting slik det passer dem.

Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat