Vis enkelt innlegg
Gammel 21-03-10, 11:37   #42
BitTorres
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Synes det er så mye prat om erstatninger?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Dette sier han fordi det er forsket for lite på det. Det er ikke noe som tyder på at det er skadelig, men som lege må han ha sitt på det tørre og anbefaler "offisielt" at man tar en pause etter 6 mnd

Da blir det kanskje litt som Fedon Lindberg? Som offisielt sier at man nå ikke har noen resultater som tilsier at mettet fett er så skadelig som man har trodd, men "off the record" er han nå blitt en ren lchf`er når de gjelder mettet fett.
Hadde han gått ut med det offisielt hadde han garantert mistet lisensen sin, som Annika nesten gjorde i Sverige.
Men det hadde vært fint om vi også i Norge hadde hatt leger som turde fronte et kosthold med høyt mettet fettinntak, men jeg har full forståelse for at de ikke gjør det, for de som hadde gjort det, hadde garantert mistet både jobb og lisens. Jeg synes at Norge er et langt verre "nisseland" enn Sverige i så måte, men lavkarbo har et større aksept her enn i Sverige, hvor LCHF nesten har blitt sett på som sekterisk. Kanskje fordi vi startet med Fedon, som jo er en ganske "mild" variant. I Sverige gikk det jo rett på MER fett og mindre karbo, noe som Fedon var svært forsiktig med. Hans kosthold er jo nå blitt "godkjent" av mannen i gata og helsenorge.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat