Vis enkelt innlegg
Gammel 20-03-10, 22:34   #32
BitTorres
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Synes det er så mye prat om erstatninger?

Poenget med innlegget var at jeg synes ikke noe om erstatninger i det hele tatt. Stevia er unntaket, siden det inneholder ting kroppen vår kan bruke. Stevia finnes i naturen. Det gjør ikke erstatninger.
Ketolyse kuren er laget av en sørlendig, som jeg mistenker for å slå mynt på et sunt kosthold. Han har såvidt jeg vet (rett meg om jeg tar feil) sagt at man ikke skal være i Ketose etter endt slanking. Uten grunn, fordi det finnes ingen grunn til å ikke være i en tilstand, som er naturlig for kroppen. Om det er riktig at han har sagt det, åpenbarer det seg mangler i kunnskapen, og styrker mistanken om at han vil tjene penger på dette.
Cravings og sug forsvinner om man ikke "forer" kroppen med erstatninger, da går det ikke bort. Ikke alle vil ha det bort heller, akkurat som røykeren som ikke vil slutte.
Har man en tidsbegrensning på dette kostholdet, ser på det som en "kur", er det i for seg greit, for da har man ikke tenkt å legge om livsstilen.
Men for andre som legger om, forstår jeg ikke poenget med å spise mat som smaker som det som gjorde oss syke og overvektige?
Misforstå meg rett, I Sverige har nå LCHF siden blitt betalingsside, og jeg misliker dette sterkt også. Å slå krone på et kost som er den rett for mennesket som dyr, synes jeg er galt, rett og slett. Det er ikke bare ketolyse kuren jeg er ute etter, men jeg ser at Cravingen er spesielt stor her, kanskje nettopp på grunn av disse erstatningene han tilbyr?

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat