Vis enkelt innlegg
Gammel 19-03-10, 19:56   #417
JeanneJ
Juniormedlem

Medlem siden: Mar 2010
JeanneJ er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Tusen takk Gleder meg til å ha noen å prate med hver dag !!!!!

Jeg har starta med Skaldemann for det trenges krutt for å få gramma av ( Grunnen for valget er vel at 2 søstre som bor i Sverige har lykkes med dette opplegget, og at jeg har diverse forsøk på andre opplegg som ikke har funka. )

Begynte 19.mars, og gikk ned 4 kg på de 2 første uke. Siden har det stått bom stille. Har ikke vært så veldig deppa for det, for jeg har bestemt meg for at kg skal av samma hvor lang tid det tar. Men jeg lurer jo litt på om jeg gjør noe gale !??. Drikker maks 2 kopper kaffe om dagen, aldri brus ( den går ut på dato hos oss til stor fornøyelse for tant unger) , storts sett 2 liter vann om dagen, ofte 0.5 l i løpet av natta, har ikke smakt på frukt, spiser kun spinat eller brocolli / blomkål i oppveide mengder...Utover det: egg, bacon, rødt og hvitt kjøtt, tunfisk, laks, makrell....
Men jeg lurer på om jeg får i meg for lite fett. Spiste derfor eggerøre med 1 ss smør og 1 ss fløte & bacon til frokost idag. Så ble jeg travel med dagens gjøremål, og plutselig var kl 15.15, og da var det bare å få ræva i gir og lage middag : vi hadde kalkun med saus av fløte & rømme, og ca 80g blomklå / broccolli mos. Må tilstå at jeg er litt sånn for jeg glemmer ofte å spise om dagene. Inkl frokost og. Men har klart ca 3 måltider om dagen på dette. Må bare passe meg for for mye melkeprodukter for egentlig tåler jeg ikke det...

Prøvde meg på en sånn mat kalkulator for første gang idag, og regner med at det vil hjelpe litt. Men ofte så inneholder jo de fleste oppskriftene fløte, rømme, oster osv, og da blir jeg litt handikappa. Smør går bra, så det blir vel til at jeg må lure inn litt mer av det overalt... Men har dere noen tips å gi blir jeg kjempelykkelig...

Har ikke trimma mer enn noen spaserturer denne uka. Prøvde meg på en sånn bodywrap forrige uke, og det slo ut noe infernalsk på nerveskadene jeg har etter prolapser i korsryggen. Men nå er smertene nesten under kontroll igjen, så da skal jeg prøve å gå tur oftere...

Uff , nå tok jeg visst over hele tråden : Lover å ikke være så heftig med mine fremtidige innlegg

JeanneJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg ? Svar med sitat