|
Sv: Syk av kosttilskudd - noe kræsjer, men hva?
Jeg har fått anbefalt Dolomitt når jeg skal ha magnesium fordi den inneholder kalsium også, i riktig forhold innholdsmessig. Om du kjøper ett produkt som inneholder høye doser b-vitamin og høye doser av de andre vitaminene og mineralene slipper du å holde styr på så mye og husker kanskje å ta pilla di. Den jeg har i tankene heter ett eller annet og 2000. Spør ette høydose-multivitamin mineral med tallet 2000 i navnet. Fåes kjøpt i helsekosten i frognervegen i Oslo. Med den trenger man ikke andre piller med vitaminer og mineraler.
Jeg hadde såvisst hørt på rådet om å ta de sammen med mat. Kalium finnes det mye av i frukt og grønnsaker. Du kan få det i LO salt og seltin salt også. (et lurt valg av salt sunnhetsmessig, dog ikke like velsmakende Det er kalsium du må tenke på i forhold til magnesium. Kalium balanseres først og fremst av natrium, som en annen nevner her også.
De fleste får i seg for lite sink, så det er ikke noe i vegen for å ta det. Samme med magnesium. Spiser du det som innholder mye kalsium så det veier opp for magnesiumen? Høye doser B-vitamin er ikke farlig fordi det er noe vi trenger hver dag, og overskuddet utskilles via nyrene.
|