Vis enkelt innlegg
Gammel 18-03-10, 15:56   #26
EmilyB
Medlem

Medlem siden: Aug 2009
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Synes det er så mye prat om erstatninger?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jo, men du ser jo selv at det finnes noen nyanser her også, sånn som at du nevner alkohol. Å drikke ett eller to glass vin hver lørdag er ikke alkoholisme, og vil heller ikke føre til avhengighet hos flesteparten av oss.

Nettopp. Og jeg har også lest flere steder at et glass rød vin faktisk har positiv effekt på nettopp hjertet om det inntas innimellom. Selv drikker jeg alkohol så lite at jeg kan telle glassene jeg tar i løpet av året på en hånd. Men de få gangene jeg gjør det, er det kos.

Dessuten har jeg samme erfaring som Imset: Hvis jeg hadde visst at jeg aldri mer kunne spise sukker, ville jeg fått store cravings.Og jeg tror heller ikke det er skadelig å spise det et par ganger i året.Det viktigste for helsen din er hva du gjør hver eneste dag året igjennom, ikke hva du gjør noen få ganger innimellom, tenker jeg.

For mange kan det dessuten være bedre og lettere å holde seg til en ny måte å spise på, om man kan trappe ned på enkelte ting som godis ved å bruke andre alternativer istedenfor å gå "cold turkey" med en gang. For min egen del klarte jeg å slutte helt med cola ved å gå over til pepsi max. Etter hvert sluttet jeg også med pepsi max, men jeg tror ikke jeg ville orket å kutte brått begge deler med en gang. Men det som funker for noen, funker selvsagt ikke for alle.

Sist redigert av EmilyB : 18-03-10 kl 16:04.
EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat