Vis enkelt innlegg
Gammel 18-03-10, 11:17   #19
Sungrazer
Medlem

Medlem siden: Oct 2009
Sungrazer er ny på veien

Sv: Karbohydrater - ikke nødvendig i matinntaket, men kritisk for metabolismen

Opprinnelig lagt inn av DrBabe, her.

Og for ordens skyld er det frukt og grønt jeg uttaler meg om. Det er en enormt heterogen gruppe matvarer som jeg ikke kan fatte at noen synes man skal velge bort i sin helhet, for å oppnå sunnhet og helse.

Jeg er enig med deg, spis en god salat per dag, gjerne med noe frukt oppi, men ha også en kilde til proteiner og fett i salaten. Spis også grønnsaker til maten, men i all hovedsak få energien fra fett og proteiner. I den rekkefølgen.

Nullkarbo er "bare tull," og slett ikke nødvendig, det som er jævlig er alt det forbanna kornet som man blir stappet fulle av. Vi er ikke skapt til å spise korn, og det gir en for rask blodsukkerstigning i tillegg til at det inneholder stoffer som er direkte gifter. Gifter evolusjonsmessig utviklet for å hindre bespisning av korn. At vi fermenterer og behandler kornet for å gjøre det mer spiselig ødelegger ikke disse giftene, og de forårsaker mange plager.

Karbohydrater bør komme fra bladgrønt og grønnsaker, samt noe frukt og bær i sesong. IMHO. Det gir passe med karbo i løpet av en dag, om du ikke går fullstendig bananas med frukt og bær.

Sungrazer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: n/a Svar med sitat